Ingen regler uden undtagelse

                                                                                                                                                               05-07-2008

 

Denne gang skulle turen gå til Fyn

Frank og jeg havde pakket til den helt store tur

Telt soveposer mad nok til flere dage    

Der blev fisket meget intens i to dage

Vi stod op kl. fire og lade os til at sove omkring kl. tolv midnat

Sjovt nok blev de store fisk fanget omkring kl. tolv middag i højt solskin sprit klar vand og næsten vind stille.

 Det er da utrolig men der er åben bart Ingen regler uden undtagelse.  

Den første gode fisk

Vi var ved at være trætte og skulle til at sove til middag

Da vi så en fisk skyde ryggen op af vandet som et marsvin, den var langt ude så jeg tog flyderingen

Det toge lang tid før den huggede det var en fin fisk over de halvtreds desværre mistede jeg den.

Jeg besluttede at fiske lidt vider pludselige var der fast fisk den gave en super god fight der var problemer med fangstnettet så det gjorde det i nu mere spændene, men på land kom den da

 den målte 63 cm. og vejede 2,3 kg. en slank fisk men sikke en fighter.

Vi tilberedte den over et bål den smagte skønt.

Den sidste dag lige før vi skulle hjem var der en god fisk igen

Hugget faldt ca. 10 meter fra mig, jeg kunne se fisk igennem det klare vand, den var stor, det var der ingen tvivl om, efter den havde rystede lidt på hoved begyndte den at tage udløb, pludselig var der kludrer på Runningsline jeg kunne ikke nå at gøre noget, linen suset ud igennem øjerne på stangen,

Det var meget nervepirrede jeg kunne mærke adrelinen  pumpe ud i kroppen.

Det var min bedste fight nogle sinde det ene udløb efter det andet, på et tidspunkt hade jeg fisken helt inde ved mig hvor efter den toge et udløb på over 30 meter men til sidst var den træt og frank kunne nettede den fisken målte 71 cm. og vejede 5 kg

Vi fangede ca.11 fisk i alt på turen  

Det er den anden fisk jeg fanger over 5 kg på under en måned så jeg føler mig eksterm heldig

 

PS. Da jeg rensede den store havørred hade den spist en krabbe sjovt nok var krabber stadig i live  

                 

 

 

 

 

 

                 

Dette indlæg blev udgivet i fangstrapport. Bogmærk permalinket.

Et svar til Ingen regler uden undtagelse

  1. Unknown siger:

    Hej MichaelDet var en flot fisk i fik der i sidste øjeblik, vi ses måske derovre igen.mvh
    Helle og Michael

Skriv en kommentar