ny.PR. 5.2

 

Min nye personlige rekord 5,2 kg.                                                                 19-06-2008

 

 

Jeg var taget af sted med en af mine venner. Det var en af hans første fisketure efter havørreder på kysten. Jeg lod ham fiske alle de gode steder først, det kunne jo være skønt, hvis han kunne fange en´, men der skete ikke noget – der var helt dødt.

Tiden var ved at løbe ud, vi skulle hjem og se fodbold, men der var lige det sidste rev, der skulle fiskes af. Vi havde en flydering med, og jeg opfordrede Martin til af tage flyderingen, da jeg tidligere har haft stor succes på netop det rev med flydering. Men det havde han ikke lyst til, og så fik jeg jo chancen.

Jeg sejlede en kastelængde ud, og begyndte at affiske revet. Efter 10 min var der fast fisk. Det mærkedes til at være en fisk på omkring 2 til 3 kg, så jeg besluttede at strande den. Fisken tog et par gode udløb, men det meste af tiden stod den bare og rystede på hovedet.

Nu var jeg kommet ind på stranden, og fisken tog endnu et par faste udløb. Den var ikke træt endnu, men den gik lige i brændingen, så jeg så mit snit til at strande den ved næste bølge. Det føltes som en evighed, før den kom, det var en god stor bølge. Fisken forsøgte at svømme væk, med det resultat at den nærmes strandede sig selv. Da vandet havde trukket sig tilbage, kunne jeg ikke tro mine egne øjne!

En kæmpe sølv torpedo var strandet, og jeg kunne nu se, at det var en ny personlig rekord: 5,2 kg og 72.5 cm. Endelig er det lykkes mig at få en af de helt store.

Jeg havde glemt mit kamera, så vi tog nogle billeder med min telefon. Men det er ikke godt nok – når man endelig fanger en fisk på over 5 kg, skal der også tages nogle ordentlige billeder, så jeg kørte hjem, og hentede mit kamera. På vejen hentede jeg Simon, som hjalp med at tage billeder af pragteksemplaret!

Nogle af billederne er ikke fra den oprindelige kyst. 

    

Dette indlæg blev udgivet i fangstrapport. Bogmærk permalinket.

2 svar til ny.PR. 5.2

  1. Henrik siger:

    Et STORT tilykke…. Rigtig flot fisk!

  2. Unknown siger:

    et stort tillykke her fra også….en smuk fisk…..

Skriv en kommentar